94e1420d971ff456c8ef4f10c00284a7
8 перегляди
Верховна Рада ухвалила в цілому законопроект «Про житлово-комунальні послуги», що є частиною реформи галузі.
09.11.2017

У новому законі уточнюються формулювання термінів, особливості надання житлово-комунальних послуг в одноквартирних будинках, гуртожитках, у житловому фонді соціального призначення.

Також враховано пропозиції з демонополізації житлово-комунального господарства та створення конкурентного середовища на ринку послуг, енергоефективності, системи управління житловим фондом, оплати за користування послугами тощо.

Зокрема, законопроектом встановлюється порядок укладення споживачами договорів на отримання всього комплексу житлово-комунальних послуг - на послугу управління, водопостачання, поводження з відходами, газу, електрики. Передбачається, що споживачам у багатоквартирних будинках опалення постачатиметься за договором про надання комунальної послуги.

Тарифи на теплову енергію, що виробляється системами автономного опалення, встановлюються окремо для кожного багатоквартирного будинку, обладнаного такою системою, з урахуванням собівартості виробництва та постачання тепла, а також рентабельності суб'єкта, що здійснює таку діяльність.

В окрему послугу виводиться поводження з відходами, запроваджується перевірка якості житлово-комунальних послуг. Власники або орендарі джерел утворення побутових відходів і земельних ділянок муситимуть укладати договори з виконавцем послуг із вивезення побутових відходів, оплачувати такі послуги та забезпечувати роздільне збирання побутових відходів.

Також прламент включив у законопроект положення, зачитане заступником голови Комітету ВР з питань будівництва,  містобудування і житлово-комунальних послуг Оленою Бабак, що доповнює частину 1 статті 26 новим абзацом.

«Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином», - зачитала Бабак уточнення статті.

Разом із тим в цій статті зазначається, що у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.